2009-03-01

OVNIS ALS PIRINEUS DE LLEIDA zona dels albiraments: a dalt assenyalada i a baix en el cecle. Cliqueu la fotografia per ampliar-la.

Els fets van ser protagonitzats pel nostre company habitual dels "Onzes" l'andorrà Jaume Silvestre, juntament amb un amic seu, Víctor, en el transcurs d'un viatge per les muntanyes dels Pirineus de Lleida, i també en el poble de Llesp. Imediatament va comunicar per escrit el que havia presenciat al nostre comú amic Lluís José Grífol, qui també em va comunicar la noticia, i posteriorment, jo mateix vaig parlar amb en Jaume. Ell és un bon observador del nostre cel i te un talent especial per intuir manifestacions OVNI sorprenents, com veureu en el seu propi escrit, és quelcom molt intim que ell capta com en "connexió directa" precisament uns segons abans de produir-se l'albirament, la qual cosa li fa alçar el cap sense cap motiu "aparent" i tot seguit es produeix el succés.

Aquest és l'escrit que el Jaume Silvestre ens feu arribar:

"Aquest últim divendres dia 20 de Febrer, vaig ser premiat amb dos albiraments OVNI totals.

Hi havia una nit molt estrellada, fosca, sense la Lluna, on s'albiraven perfectament les constel·lacions amb una gran netedat. Circulava amb el meu "jeep" en companyia d'un amic dit Víctor, per la carretera de Port de Perves en direcció del Port de Viu de Llevata, serien sobre les 21'30h., quan en mig d'una conversa, vaig callar i, instantàniament, vaig mirar el cel, el meu company es va adonar d'això, i també va dirigir la mirada en el mateix lloc, de sobte es va veure un punt o millor dit, una esfera molt lluminosa, sense cua, creuant de Sud a Nort, efectuant un traç a molta gran velocitat, dècimes de segons, desapareixent en el firmament.

La composició seria: Una esfera amb un nucli blanc i el seu entorn de color groc sense cua.

El company va exclamar, tot dient: Que maco! Mai en tota la meva vida havia vist quelcom semblant, ha estat aquesta la primera vegada, m'ha encantat. Com és que tu, uns instants abans has callat i has dirigit la teva mirada al lloc a on ha sortit això ? Contestan-li: coses de la vida, no li donis més importància.

Continuant el viatge fins El Pont de Suert a on vàrem sopar.

Continuant fins al poble de Llesp de la Vall de Boí per quedar-nos a dormir i fer la caça.

Serien vers les 00'30h., quan vaig sortir de la casa, enfront hi ha una església romànica amb un campanar molt maco, i alçant els ulls, de sobte, a l'instant, vaig tornar a veure el mateix, la mateixa composició, però amb una diferència, aquesta vegada eren 2 esferes quasi juntes, circulant direcció Nord Sud i també a gran velocitat, vistes solament unes dècimes de segons, vaig agraïr mentalment els dos albiraments i vaig marxar a dormir."

De fet, que els OVNI, de vegades vagin de dos en dos, és una característica que s'ha repetit ja vàries vegades, fins i tot fotografiant-los han aparegut així. A començaments de l'any passat, vaig tenir la sort de fotografiar dos OVNI en vol, des del mil·lenari Cami de la Calsina, al peu mateix de MONTSERRAT (ho podeu trobar en aquest mateix Blog). També recentment, dos dies abans dels albiraments d'en Jaume Silvestre, vaig fotografiar dos focus a força alçada, per damunt de la Muntanya de Montserrat, malgrat tot, la mala qualitat de la foto i un lleuger moviment en el moment de fer-la, fan que la tingui en "quarentena" fins que s'hagi fet l'estudi pertinent. Segons en Jaume el que es veu en la meva fotografia és el mateix que va veure ell, cosa que m'alegra. Però m'esperaré sens precipitar-me, no m'agrada enganyar-me, ni enganyar, val la pena ser prudents... No vull acabar sense donar la meva enhorabona a en Jaume Silvestre per haver estat, un cop més, testimoni profund d'ELLS.

Salutacions !

Manuel Luis Tatjé