2008-07-30

EL FESTIVAL GONG I UN OVNI SOBRE LA ZONA DE TRINITATS (MONTSERRAT)

El cartell del Festival

Jo no crec en la casualitat, penso que tot, te més una càrrega causal que no pas casual. I per tant, que les coses rarament succeeixen perquè si: sempre hi ha alguna motivació de fons, més oculta o més a la vista, tant li fa. El cas és que quan vaig sentir parlar del "Festival de noves sonoritats GONG", que es duia a terme a l'interior de les Coves del Salnitre a Collbató,quelcom em va dir que hi havia d'anar. Noves sonoritats ? I en les entranyes de MONTSERRAT? La cosa no admetia discussions, calia anar-hi, havia de ser formidable. Així que, el dia abans, em vaig arribar al poble esmentat a cercar les entrades per la sessió del dissabte Rosa Zaragoza i el seu espectacle de cant i dansa, amb l'única música d'un salteri, i titulat "Dansa de l'Ànima".




MONTSERRAT: Zona de les Coves del Salnitre

Ja tornant de cercar les entrades, per la carretera vella de Collbató, que transcorre, corba rera corba, enganxada a la Muntanya, i en arribant a baix, per prendre l'autovia a Manresa, una força irreprimible m'en va fer desistir i vaig passar el pont sobre el riu Llobregat, que porta fins l'aeri de MONTSERRAT. Allà a l'aparcament, vaig saltar del cotxe i encarat vers la mola enorme de la Muntanya, vaig fer un petit reportatge de cinc o sis fotos. Quan les vaig dipositar a l'ordenador, la sorpresa fou que, en una d'elles hi havia un OVNI. Aquí podeu veure la foto original i algun augment, perquè us en feu una idea: Un OVNI sobrevolant el Monestir i la zona de Trinitats...

Foto original amb l'OVNI a la part superior dreta (MLT)

Això passava el divendres dia 25 de Juliol, Sant Jaume. I el dissabte vaig assistir amb la meva esposa, al concert abans esmentat. En el vestíbul mateix, a l'entrada de les Coves, que fa una sala força gran, hi havia una platea i al fons l'escenari, sota d'aquelles enormes roques, aquella fantàstica caverna, amb 17º graus de temperatura fresca d'ambient, que contrastaven amb la temperatura xafogosa de l'exterior. Tot va ser sentir les notes màgiques del salteri reverberant per aquell sostre i parets úniques, i la veu suggerent de Rosa Zaragoza i el cor de veus Mamá Landá Mundé, perquè tot vibres a una superior intensitat especial. La Dansa de l'Ànima és un recull de melodies espirituals de diferents parts del món. També intervingué un cantant: Jordi Vallespir i la ballarina Carolina García, especialitzada en dansa oriental i afroamericana. En el Festival GONG van presentar una versió especial d'aquest espectacle, que intercala una selecció de peces del Llibre Vermell de MONTSERRAT, dedicades a la Mare de Déu, que evoquen la força femenina que impregna l'essència d'aquesta Muntanya. Així escoltar l'Stella Splendens, o fragments de El Cant de la Sibil·la, en mig d'altres peces eminentment espirituals, era gairebé per assolir l'èxtasi místic, i quan la ballarina feu diverses coreografies, la cosa va arribar al súmmum. Sobretot quan va sortir amb unes sedoses túniques deurades adherides als braços, on prenia la similitud d'un SOL radiant i d'un ANGEL. I tot amb una senzillesa que arribava al cor, i tot desproveït de cap ostentació. L'endemà diumenge, aquí si que ja no teniem entrades, hi havia la sessió anomenada: "La Musica i el Mandala" a càrreg dels monjos budistes tibetants del Monestir de Sera Je a l'Índia, amb un programa d'invocacions, oracions i mantrams, que prometia d'allò més. Estigueu atents a les sessions de l'any que ve. Les d'enguany ja s'han acabat. Per molts anys i felicitats a Angelina Esteve, Directora del Festival, per la seva originalitat, transcendència, i èxit !!


Ampliació i contrastament de la foto original per L.J. Grífol

Ampliació de la foto original per L.J.Grífol

Ampliació de la foto original per M.L.T.

Salutacions i bon estiu per tothom !!

Manuel Luis Tatjé

manueluistatje@hotmail.com