2008-05-08

SOCRATES: REPETITS TRAÇOS ENS CONFIRMEN LA IMPORTANCIA DEL GRAN FILOSOF.



MONTSERRAT

SOCRATES
En diferents però reiterades ocasions, Sòcrates, el gran filòsof, ha estat destacat, corroborat amb traços de llum contundents i fulminants. El fet és que, si ha estat destacat pels Éssers Lluminosos que es manifesten a MONTSERRAT, és perquè ens està dient coses de molt valor i que poden ser de gran utilitat per la vida pràctica, per evitar mals entesos i actituts poc sàvies, que en res no ens ajuden, per exemple, en les relacions personals en general. El Geni d' Atenes que s'ha conegut popularment per la seva mort a través de la cicuta, va deixar un "exàmen" anomenat dels "Tres Filtres" per aplicar a l'hora que se'ns acosta algú que ens vol parlar d'una altra persona:

El Primer Filtre és la VERITAT:

Per això Sòcrates quan se li va acostar un home per parlar-li d'un amic seu, li digué:

"Estàs absolutament segur que el què em diràs és cert ?

No, -va dir l'home- tant sols ho he sentit a dir...

"Bé". -digué Sòcrates- "Aleshores no saps realment si és cert o no..."

El Segón Filtre és la BONDAT:

Digué Sòcrates: "És una cosa bona el que em diràs del meu amic" ?

No, -vadir l'home-, tot el contrari...

"Aleshores, -digué Sòcrates-, tu em vols dir mal d'ell, però no estàs

segur que sigui cert..."

El Tercer Filtre és la UTILITAT:

Digué Sòcrates: "Serà útil per mi, el que em diràs del meu amic ?

No, -va dir l'home-, realment no...

"Bé", -va concloure Sòcrates-, SI EL QUE EM VOLS DIR, NO ES CERT, NI BO I FINS HI TOT NO ES UTIL. PERQUE M'HO HAS DE DIR ?

Sòcrates es va guanyar un respecte elevat per aplicar sempre aquesta norma.

Interessant seria que, com més la incorporéssim, aquesta norma dels Tres Filtres socràtics, millor, i més encara quan vegéssim que s'acosta algú susceptible de fer crítiques sense fonaments, ja que, en cas contrari les conseqüències poden ser desastroses i amb la possibilitat de ser incertes, i per tant, cometre un injustícia contra algú que no la mereix.

He fet aquest "post" a suggerència del meu bon amic Lluis Josep Grífol, i ho he fet de gust, per l'enorme saviesa pràctica que contenen els Filtres socràtics i perquè poden ajudar moltes persones a fer una correcta reflexió pel que fa a la relació d'uns amb altres, en qualsevol circumstància de la vida.

Salutacions !!

Manuel Luis Tatjé

manueluistatje@hotmail.com